2009-03-06
 13:09:49

let´s have some fun, this beat is sick. i wanna take a ride on your disco stick.

idag är det fredag, och fredag betyder helg! fast jag har som haft helg hela veckan, eftersom jag har sportlov! :)

men det är ändå skönt med riktig helg. har faktiskt ingenting speciellt planerat.. trodde ju att jag skulle bli sängliggnade hela helgen pga operationen, men så blev det ju faktiskt inte, som tur var.
som sagt, det är fredag idag, och det borde firas!!! med en TÄVLING kanske? :)
yes, jag tycker det låter bra! ska fixa lite först, sen kommer tävlingen :)

vad som hände igår:
jag drog till sjukan, 10.30. var där 10.55. satt och väntade i väntrummet i ca 10 minuter. sedan kom en tant in och ropade mitt namn, och bad mig följa med henne till ett rum. jag gick in dit och hon gav mig en sån där klänning. "ta av dig allting, men behåll trosorna", sa hon. och jag gjorde som hon sa. sen bad hon mig öppna en dörr som fanns i det rummet, mamma öppnade och gick in först, för jag vågade inte. vi gick in, och jag fick en säng. där fick jag ligga ett tag, innan det kom en sköterska. efter typ 30 minuter kommer en tant och frågar vad jag ska operera. jag berättar och visar.
sedan säger hon att hon ska sticka mig i armen och sätta in dropp. hon går och hämtar en massa saker och kommer sedan tillbaka och sätter sig vid sängen. hon börjar kleta in armen med nåt kallt och jag börjar rysa. hon ber mig titta bort, för det skulle göra ganska ont, och det gjorde jag. och hon hade rätt, det gjorde förbannat ont! började gråta.. hihi
hon hat där och höll på med nålen i min arm. kändes som att hon grävde å allt. sjukt obehagligt! sen efter 2 minuter säger hon ba " oj, jag har gjort fel. vi måste göra om" JÄVLA KÄRRING JÄVEL, tänkte jag.. fick typ lust att slå till henne.
hon hade suttit där i 2 minuter och gjort fel hela jävla tiden. fyfan vad jag skulle skämmas om jag var hon. aja..
hon drog ut nålen och satt dit ett plåster.. sen efter 30 minuter kom det en till tant till stället.. då gick cpkärringen och frågade hon om hon kunde sätta droppet på mig ist. " jag misslyckades, kan du göra det ist?" den andra sköterskan tittade på mig och började skratta åt kärringen typ. sen kom hon och tog min hand och började typ slå lite på den. sen tog hon fram nålen.. " jag säger till när jag ska sticka, så du är beredd. kom ihåg att andas, och titta bort" jag tittade på mamma, och tog djupa andetag. " nu sticker jag" det kändes nästan inte när hon gjorde det. typ ba som ett myggbett^
så, då hade jag dropp.. kände hur det började rinne en massa i blodet, sjukt vidrigt kan jag lova..
sen så låg jag bara där och tittade runt. mamma satt bredvid och var tyst. i flera timmar. när jag legat där i 4 timmar kom läkaren, och berättade vad han skulle göra och ritade på min fot. han sa att jag skulle få ha gips i 2 veckor och efter det en skena. sen gick han. 30 minuter efter ringer det i telefonen, och en annan sköterska svarar, hon kommer fram till min säng och kollar på papperen. " ja, hon ligger här. jaa, jag ska hälsa hon det" säger hon. sen går kärringen iväg :O
efter 5 minuter kommer läkaren och ser typ ledsen ut.. " har du hört?" jag och mamma tittar på varandra och skakar på huvudet. " operationen blir inte av idag, tyvärr. det kommer ta för lång tid, det blir alldeles för sent. jag äär ledsen. men vi ringer dig nån dag, om en ny tid"
fatta hur sjukt förbannad jag å mamma blir, där har vi suttit i 5 timmar, och väntat .. och sen blir det inget. FYFAN vad förbannade vi va. vi typ gick därifrån så snabbt vi kunde. sa inte ens hejdå till dom söta tanterna. haha..
jaja, så kan det gå!


 och så här ser min arm ut idag, efter hennes jävla misslyckande..^


nu ska jag gå och fixa lite saker, sen fixar jag tävlingen! :D hihih
puss så länge! // mw


Rebecca

aj, det ser ont ut :/



PUBLICERAT: 2009-03-07, 14:33:50 | URL: http://beccasj.blogg.se/
Anonym

hahaha :] dom träffar mina blodådror dirr, jag behöver inte direkt göra nått.. dom sticker ut som fan



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: